Wielerpoules
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Grupetto: Wielerpoules voor en door wielerliefhebbers - van de Tour Down Under tot de Tour de Guangxi.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Volg ons op of voor nieuwe updates. Chatten met andere wielervolgers op Skype? Join de chat!
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Contact
Wie is er online?
Er zijn in totaal 2 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 2 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 44. Dit aantal is bereikt op di 06 feb 2018, 19:40.
Deadlines
April
3: Dwars door Vlaanderen
7: Ronde van Vlaanderen
8: Itzulia Basque Country
14: Paris-Roubaix
16: Presidential Cycling Tour of Turkey
21: Amstel Gold Race
24: La Flèche Wallonne
28: Liège-Bastogne-Liège
30: Tour de Romandie

Mei
1: Eschborn-Frankfurt
11: Giro d'Italia
12: Amgen Tour of California

Juni
9: Critérium du Dauphiné
15: Tour de Suisse

 

 Stelling van de week!

Ga naar beneden 
+5
Quechua
Bappos
milsen
glenn485
Eyeofdevil
9 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimedi 12 dec 2017, 12:38

We gaan eens wat activiteit op het forum brengen door wekelijks een stelling te droppen.

Stelling 1: door 8 renners per ploeg in de Tour zal Sky minder dominant kunnen zijn.

Discussieer!
Terug naar boven Ga naar beneden
Eyeofdevil

Eyeofdevil


Aantal berichten : 679
Registratiedatum : 11-09-16

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimewo 13 dec 2017, 07:40

Ik denk een heel, heel klein beetje. Maar zo weinig dat dit niet te merken is.

In principe had Sky altijd 9 toprenners. Nu moet Sky 1 toprenner inleveren, terwijl alle andere teams 1 renner inleveren die waarschijnlijk minder goed zou zijn als die van Sky.

Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimewo 13 dec 2017, 14:52

Ik denk dat Sky gewoon 1 renner minder voor op het vlakke mee neemt en de controle daar laat aan andere ploegen zoals bijvoorbeeld een BMC dat kansloos in de val van Sky trapt en jaagt op de ontsnapping. Pas als er aanvallen bergop gaan komen van concurrenten van Froome is de ondersteuning van Sky belangrijk en die zal dan gewoon nog steeds aanwezig zijn
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimedo 14 dec 2017, 12:47

Niet vergeten eigenlijk dat Sky sinds de 2e bergrit ook gewoon met 8 man reed, met het uitvallen van Thomas, terwijl de meeste andere nog wel met 9 rondreed. Ik denk dat ze geen verschil zullen voelen bij Sky.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimema 18 dec 2017, 18:40

Stelling 2: De straffen voor Lobato, Eenkhoorn en Tolhoek opgelegd door LottoNL-Jumbo zijn terecht.
Terug naar boven Ga naar beneden
dark-knight

dark-knight


Aantal berichten : 1317
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 24

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimema 18 dec 2017, 22:07

2 maanden schorsing opleggen in december slaat toch nergens op, dan mis je misschien net 2 onbelangrijke flutkoersjes (tenzij ze in Australië zouden starten, maar dan nog is het een voornamelijk symbolische schorsing). Om dan Lobato doodleuk te ontslaan vind ik echt totaal buiten verhouding, ook al zou hij de initiator zijn.
Tolhoek zijn interview met omroep Zeeland slaat overigens echt alles: volledig de schuld in de schoenen van Lobato leggen en zelf zeggen dat hij nooit slaapmedicatie gebruikt, maar vervolgens de vraag waarom hij stilnoct bij zich heeft beantwoorden met "daar geef ik liever geen antwoord op". Mijn respect voor Tolhoek is hiermee nu ook wel een beetje weg.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimedi 19 dec 2017, 17:49

Wat me eigenlijk vooral opvalt en ook tegenvalt is dat jongeren blijkbaar nog altijd zo makkelijk beïnvloedbaar zijn in het wielrennen. Ze nemen gewoon aan wat een meer ervaren renner zegt en aanbiedt. Dan is het niet ondenkbaar, niet per se bij lottonl, dat dat met veel zwaarder spul dan dit ook gebeurt. Ik dacht dat we dat punt in de wielerwereld voorbij waren, maar helaas niet zo te zien. In dat opzicht vind ik die straf ook een lachertje, 2 maanden in een periode zonder koersen is belachelijk. Schors hen 6 maanden en stel een voorbeeld, ook naar andere ploegen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eyeofdevil

Eyeofdevil


Aantal berichten : 679
Registratiedatum : 11-09-16

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimedo 21 dec 2017, 18:23

Ik vind Tolhoek altijd een hele leuk renner in de interviews. Het is wel raar dat Lobato wordt ontslagen en de andere twee renners niet. Maar Lotto Jumbo wil waarschijnlijk geen (jonge) renners verliezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimeza 23 dec 2017, 14:53

Ik vind de straffen zeker terecht! Misschien dat zelfs te slap is opgetreden tegen Tolhoek en Eenkhoorn.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimedo 28 dec 2017, 21:41

Stelling 3: Tom Dumoulin maakt de foute keuze door nog eens de Giro te rijden in plaats van de Tour.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eyeofdevil

Eyeofdevil


Aantal berichten : 679
Registratiedatum : 11-09-16

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimevr 29 dec 2017, 09:06

glenn485 schreef:
Stelling 3: Tom Dumoulin maakt de foute keuze door nog eens de Giro te rijden in plaats van de Tour.

Ongeacht het deelnemersveld ligt de Giro Tom Dumoulin beter dan Tour. Ik begrijp de keuze dan ook wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bappos

Bappos


Aantal berichten : 782
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 32

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimevr 29 dec 2017, 10:20

Giro en Tour combineren is drama, zo blijkt uit de afgelopen jaren.
Dumoulin in de Giro lijkt mij voor hem wellicht beter, maar ik zie hem toch liever in de Tour knallen. Zeker nu deelname van Froome helemaal niet zeker is.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimedo 04 jan 2018, 19:13

Stelling 4: Van Der Poel verdoet zijn tijd in het veld en moet nu al de weg op om zijn capaciteiten ten volle te kunnen ontwikkelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimedo 04 jan 2018, 19:25

Absoluut niet mee eens! Mathieu doet nu wat hij leuk vindt, je ziet hem duidelijk stralen na koersen. Zelfs (de zeldzame keren) als hij niet wint. Hij geniet ook van mountainbiken en wilt zich daarop toeleggen met 't oog op de Olympische Spelen van 2020 in Tokio. Voor ons Nederlanders is het wellicht leuk om een (potentiële) topper op de weg erbij te hebben, maar als hij het niet leuk vindt dan betwijfel ik of hij wel resultaten gaat behalen.
Terug naar boven Ga naar beneden
milsen




Aantal berichten : 288
Registratiedatum : 02-01-18

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimevr 05 jan 2018, 00:45

Als je een van de besten bent op het veld waarom zou je je tijd dan daar verdoen. Lekker doen wat je leuk vind. Is dat de weg daar heen gaan is dat het veld lekker daar blijven. Dat het een talent is dat staat buiten kijf
Terug naar boven Ga naar beneden
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimevr 05 jan 2018, 17:31

Gek dat ik dit topic nu pas zie. Eigenlijk ben ik het eens met alle stellingen tot nu toe.


glenn485 schreef:
We gaan eens wat activiteit op het forum brengen door wekelijks een stelling te droppen.

Stelling 1: door 8 renners per ploeg in de Tour zal Sky minder dominant kunnen zijn.

Discussieer!

Nee, acht renners maakt Sky niet minder dominant. Zoals eerder gezegd waren ze met 8 man nog steeds dominant.
De andere teams moeten simpelweg met betere tactieken komen en meer samenwerken. Movistar met de 'grote drie' gaat een geduchte tegenstander zijn.
En in feite is het vooral een budgetprobleem, Sky kan de beste ronderenners betalen (zelfs als ze moeten knechten is het salaris blijkbaar aantrekkelijk genoeg).
Maar het inkrimpen van de teams is volgens mij vooral tegen valpartijen bedoeld, en dat is ook een effect wat volgens mij uit voor het grootste deel uit zal blijven.
Het effect is dat teams kleiner worden, er is nu al een stuk breder scala aan PCT teams. Verder, minder renners in koersen gaat ook resulteren in meer koersen. Een deel van de gedumpte renners stopt, maar een deel gaat ook in een lager team verder, of een nieuw op te richten team.

glenn485 schreef:
Stelling 2: De straffen voor Lobato, Eenkhoorn en Tolhoek opgelegd door LottoNL-Jumbo zijn terecht.

glenn485 schreef:
Wat me eigenlijk vooral opvalt en ook tegenvalt is dat jongeren blijkbaar nog altijd zo makkelijk beïnvloedbaar zijn in het wielrennen. Ze nemen gewoon aan wat een meer ervaren renner zegt en aanbiedt. Dan is het niet ondenkbaar, niet per se bij lottonl, dat dat met veel zwaarder spul dan dit ook gebeurt. Ik dacht dat we dat punt in de wielerwereld voorbij waren, maar helaas niet zo te zien. In dat opzicht vind ik die straf ook een lachertje, 2 maanden in een periode zonder koersen is belachelijk. Schors hen 6 maanden en stel een voorbeeld, ook naar andere ploegen.

Eyeofdevil schreef:
Ik vind Tolhoek altijd een hele leuk renner in de interviews. Het is wel raar dat Lobato wordt ontslagen en de andere twee renners niet. Maar Lotto Jumbo wil waarschijnlijk geen (jonge) renners verliezen.

Tolhoek is zeker een sympathiek gastje. En natuurlijk is het weinig verrassend dat op die leeftijd jongens nog makkelijk te beïnvloeden zijn, dat zal altijd zo blijven. Het gaat hier niet om doping he.
Straffen zijn terecht: Lobato was de aanstichter, Tolhoek en Eenkhoorn waren twee jonge gastjes die meededen. Dom, maar geen reden om een beginnende carrière al direct te slopen (want nu nog een team vinden is wel erg lastig). Lobato vindt toch wel een team.

glenn485 schreef:
Stelling 3: Tom Dumoulin maakt de foute keuze door nog eens de Giro te rijden in plaats van de Tour.

Ja, deze ben ik wel het meest mee eens. Ik baal enorm dat Dumoulin de Giro weer gaat rijden. Was een mooie kans geweest voor Kelderman (die nu ritten gaat kapen in de Tour?? Hij heeft nog nooit een rit gewonnen naar mijn weten...).
Erg slecht beleid van Sunweb (of Dumoulin for that matter), zeker zonder 100% Froome is de Tour dit jaar een uitgelezen kans. Giro gaat nu 'weer' een overwinning opleveren voor Dumoulin ofwel tegenvallen, want alles minder dan roze is verlies.

glenn485 schreef:
Stelling 4: Van Der Poel verdoet zijn tijd in het veld en moet nu al de weg op om zijn capaciteiten ten volle te kunnen ontwikkelen.

Lijkt me ook zeker waar, ik vind het echt zonde van zijn enorme talent. Kan iemand in z'n omgeving hem niet eens een wake-up call geven? Hij kan allang met de grote jongens meedoen, wat hij nu doet telt niet echt mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
milsen




Aantal berichten : 288
Registratiedatum : 02-01-18

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimeza 06 jan 2018, 12:59

Quechua schreef:
Gek dat ik dit topic nu pas zie. Eigenlijk ben ik het eens met alle stellingen tot nu toe.




glenn485 schreef:
Stelling 4: Van Der Poel verdoet zijn tijd in het veld en moet nu al de weg op om zijn capaciteiten ten volle te kunnen ontwikkelen.

Lijkt me ook zeker waar, ik vind het echt zonde van zijn enorme talent. Kan iemand in z'n omgeving hem niet eens een wake-up call geven? Hij kan allang met de grote jongens meedoen, wat hij nu doet telt niet echt mee.

Zie jij veldrijden alleen als stap naar de weg? Is toch gewoon ook een andere tak van sport. Beachvolleybal is ook geen gewoon volleybal. En zaalvoetbal kun je ook niet vergelijken met veldvoetbal. Dat je voor beiden wel talent moet hebben wat matthieu natuurlijk heeft betekent niet dat hij zijn tijd dan verdoet op het veld.
Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimeza 06 jan 2018, 13:02

Als je kijkt naar Boom en Stybar bijvoorbeeld, dan is de cross wel een goed opstapje geweest richting de weg. Maar het biedt natuurlijk geen garantie. Als je kijkt naar de resultaten die Mathieu tot nu toe behaald heeft op de weg, ben ik erg benieuwd hoe ver hij kan komen. Als zijn ploeg volgend jaar PCT wordt (aardig grote kans gok ik) en hij kan zich dmv een wildcard voor de Amstel Gold Race (dromen mag toch?) van voren laten zien in zo'n koers, misschien komt bij hemzelf dan ook het gevoel dat hij écht wat kan bereiken op de weg.
Terug naar boven Ga naar beneden
dark-knight

dark-knight


Aantal berichten : 1317
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 24

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimeza 06 jan 2018, 13:47

Ik denk dat Mathieu genoeg zelfkennis heeft om te weten dat hij op de weg heel ver kan komen. Maar hij heeft zichzelf het doel gesteld om goud te winnen op de Olympische spelen in het mountainbiken en dat is nu eenmaal niet zo makkelijk te combineren met een seizoen wegwielrennen. Ik vind het allemaal prima, laat hem lekker doen waar hij het meeste plezier in heeft, hij brengt genoeg overwinningen met zich mee, dat is het probleem niet zozeer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimezo 07 jan 2018, 03:12

Laten we eerlijk zijn, niemand neemt die sport echt serieus, behalve de Belgen en een handjevol NL'ers. Categorie korfbal, darts. Je ziet het ook aan hoe smal de top is, hoe groot het verschil met de rest.

De buitenlandse top vertrekt altijd op tijd, dit jaar ook weer Clément Venturini, die gaan gewoon een mooie carrière op de weg tegemoet. Mathieu heeft een veelvoud aan talent, en hij gooit er nu al een paar jaar van weg.
Awel, ik kan 'm helaas niet dwingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimezo 14 jan 2018, 22:02

Stelling 5: de Vuelta is te zwaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
milsen




Aantal berichten : 288
Registratiedatum : 02-01-18

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimezo 14 jan 2018, 23:54

Te zwaar of niet denk dat de fitste wel gaat winnen. Wat een slotklimmen zeg. Waarschijnlijk alleen dan de aanvallen die geplaatst worden. Weinig sprintettappes dus een heel c garnituur aan sprinters daar. Beetje eenzijdige ronde gok ik. Vuelta heeft altijd veel potentie maar denk dat ze met dit parcours toch een klein beetje de plank mis hebben geslagen. Alhoewel ze willen natuurlijk dat een Spanjaard wint, dat zie ik dan wel weer gebeuren, tenzij dit de enige ronde is die Froome mag rijden dit jaar
Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimema 15 jan 2018, 00:05

Ik vind dat de Vuelta voorbij gaat aan waar een grote ronde imo voor dient: een mix van alle facetten die het wielrennen heeft. De focus ligt té zwaar op bergritten (waar die in de Tour imo te zwaar op sprinten ligt, Giro blijft mijn favoriete ronde) en te weinig ITT kilometers.

Etappe 20 is trouwens wel een pareltje! Must-watch gaat dat (hopelijk) worden. Staat al omcirkeld in de agenda.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimedi 23 jan 2018, 17:24

Stelling 6: Wildcards worden te vaak en te veel gegeven op basis van nationaliteit dan op basis van kunde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitimedi 23 jan 2018, 17:50

Het is natuurlijk vervelend voor Roompot en consorten, maar ik weet op het ogenblik weinig voorbeelden waar kwalitatief matige ploegen mee mogen doen en betere naast de wildcards grijpen. Roompot zou ook niet thuis horen in een grote ronde, Cofidis wel.
En ik vind het thuislaten van de ploeg van Coquard (ten faveure van Wanty) juist een voorbeeld dat er niet puur naar nationaliteit wordt gekeken maar naar kwaliteit.

Bij de Giro was Gazprom natuurlijk een aanfluiting, dat ging echter om geld. Dit jaar is het wel weer prima (Nippo is natuurlijk kwalitatief weinig waard, als het op nationaliteit ging was die wel uitgenodigd).

Ik denk dat dit probleem vroeger erger was, valt nu wel mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Stelling van de week! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stelling van de week!   Stelling van de week! Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Stelling van de week!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» La Vuelta: Week 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerpoules :: Wielrennen :: Wielercafé-
Ga naar: