Wielerpoules
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Grupetto: Wielerpoules voor en door wielerliefhebbers - van de Tour Down Under tot de Tour de Guangxi.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Volg ons op of voor nieuwe updates. Chatten met andere wielervolgers op Skype? Join de chat!
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Contact
Wie is er online?
Er zijn in totaal 2 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 2 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 44. Dit aantal is bereikt op di 06 feb 2018, 19:40.
Deadlines
April
3: Dwars door Vlaanderen
7: Ronde van Vlaanderen
8: Itzulia Basque Country
14: Paris-Roubaix
16: Presidential Cycling Tour of Turkey
21: Amstel Gold Race
24: La Flèche Wallonne
28: Liège-Bastogne-Liège
30: Tour de Romandie

Mei
1: Eschborn-Frankfurt
11: Giro d'Italia
12: Amgen Tour of California

Juni
9: Critérium du Dauphiné
15: Tour de Suisse

 

 Fietsmateriaal!

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Fietsmateriaal! Empty
BerichtOnderwerp: Fietsmateriaal!   Fietsmateriaal! Icon_minitimema 30 jan 2017, 16:05

Hopelijk zitten er hier naast wielerkenners ook fietskenners! Of toch iets meer kennis erover dan ik. Nu, ik rij momenteel met carbon wielen. Heel goede wielen, bolt prima, het probleem is enkel dat bij lekke banden het een heel gedoe is om daar een nieuw bandje in te steken en te plakken etc.

Dus ik heb nieuwe wielen gekregen! Gewoon simpel wieletje met simpele bandjes er in. Geen idee wat voor fiets de persoon die eerst met de wielen reed had maar de cassette die er momenteel op hangt sleept zo onderaan aan mijn frame, ermee rijden is niet mogelijk. Dus wil ik een nieuwe cassette kopen om er aan te bevestigen.

Nu mijn vraag, op wat moet ik allemaal letten om te kijken of de cassette er op kan hangen en deze ook perfect zal draaien op mijn fiets? Moet ik op het aantal versnellingen ofzo letten? Merk dat er nu op hangt? Iets anders?

Dank!
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Fietsmateriaal! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fietsmateriaal!   Fietsmateriaal! Icon_minitimewo 01 feb 2017, 10:05

Helemaal niemand die al eens zijn cassette heeft vervangen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Worsteman

Worsteman


Aantal berichten : 218
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 24

Fietsmateriaal! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fietsmateriaal!   Fietsmateriaal! Icon_minitimewo 01 feb 2017, 12:53

Ik weet geeneens wat dat is Very Happy
Meeste kans heb je denk ik bij Skyfield
Terug naar boven Ga naar beneden
Mark96

Mark96


Aantal berichten : 514
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 27

Fietsmateriaal! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fietsmateriaal!   Fietsmateriaal! Icon_minitimevr 03 feb 2017, 11:03

Hangt er van af hoeveel tandwieltjes er op het wiel passen. Volgens mij heb je 10-speed, 11-speed cassettes. Maar ik ben hiermee ook echt geen kei. Banden plakken is sowieso geen aanrader. Met 7 bar blijf je dan plakken Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Fietsmateriaal! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fietsmateriaal!   Fietsmateriaal! Icon_minitimedo 02 maa 2017, 08:06

Cassette vervangen, werkt prima nu. Nu enkel nog remmen voor alu velgen er op hangen. Dat zijn zelfde soort remmen als een stadsfiets heeft toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
dark-knight

dark-knight


Aantal berichten : 1317
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 24

Fietsmateriaal! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fietsmateriaal!   Fietsmateriaal! Icon_minitimeza 05 aug 2017, 00:13

Ik ben zelf een nitwit op het gebied van racefietsen, dus kom ik hier om advies vragen.
Ik ga in Maastricht wonen en wil graag een racefiets kopen om door de heuvels te gaan koersen. Nu ben ik een arm studentje en wil ik dus het liefst een goedkope, degelijke fiets.
Een paar vraagjes:
- Hoe belangrijk is de wielmaat? En mocht het ergens belangrijk voor zijn, waar moet ik dan op letten?
- Crankstel pak ik compact of triple, wat is het belangrijkste voordeel/nadeel aan elk?
- Is er een bepaald goedkoop, maar degelijk merk fietsen? Zo ja, welke?
- Is tweedehands over het algemeen betrouwbaar of kan ik beter gewoon bij de fietshandel kopen, al is het duurder? En als ik tweedehands koop, waar moet ik dan absoluut op letten?

Alvast bedankt als iemand hierop kan antwoorden!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Fietsmateriaal! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fietsmateriaal!   Fietsmateriaal! Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Fietsmateriaal!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerpoules :: Wielrennen :: Wielercafé-
Ga naar: