Wielerpoules
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Grupetto: Wielerpoules voor en door wielerliefhebbers - van de Tour Down Under tot de Tour de Guangxi.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Volg ons op of voor nieuwe updates. Chatten met andere wielervolgers op Skype? Join de chat!
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Contact
Wie is er online?
Er zijn in totaal 2 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 2 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 44. Dit aantal is bereikt op di 06 feb 2018, 19:40.
Deadlines
April
3: Dwars door Vlaanderen
7: Ronde van Vlaanderen
8: Itzulia Basque Country
14: Paris-Roubaix
16: Presidential Cycling Tour of Turkey
21: Amstel Gold Race
24: La Flèche Wallonne
28: Liège-Bastogne-Liège
30: Tour de Romandie

Mei
1: Eschborn-Frankfurt
11: Giro d'Italia
12: Amgen Tour of California

Juni
9: Critérium du Dauphiné
15: Tour de Suisse

 

 CQ - teamopbouw

Ga naar beneden 
+4
Brain Freeze
glenn485
dark-knight
Mark96
8 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimedo 17 nov 2016, 22:08

Hoi allen,

Wat ik een leuk spel vind op wielerflits is het opbieden tegen elkaar voor renners met CQ punten en daarmee je team opbouwen. Zo krijg je geen teams met allemaal dezelfde renners maar juist allemaal unieke teams.

Mijn idee was, omdat we hier waarschijnlijk niet met heel veel zijn, dan met 9000 CQ punten te werken en dan een team van 15 renners op te bouwen. In de 1e biedronde kun je alleen op renners uit de top-200 van de CQ lijst van 2016 bieden en je boden bij elkaar mogen nooit de 9000 punten overschrijden want als je dan al je biedingen het hoogste was kom je niet uit. Vanaf de 2e biedronde kun je op alle renners bieden.

Als ik minstens 15 man bij elkaar krijg wil ik het wel organiseren allemaal.

Wat vinden jullie ervan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mark96

Mark96


Aantal berichten : 514
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 27

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimedo 17 nov 2016, 22:51

Klinkt leuk. We moeten wel uitkijken dat we niet teveel jaarspellen krijgen, maar deze vind ik zeker leuk.

Misschien moeten we sowieso even een lijstje maken wanneer welk spel ingeleverd moet worden. Anders gaan we het vergeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
dark-knight

dark-knight


Aantal berichten : 1317
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 24

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimeza 19 nov 2016, 00:43

Glenn heeft toch een kalender van deadlines gemaakt aan de linkerkant, ik gok dat het daar wel in komt te staan.
Lijkt me overigens wel een leuk spel!
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimeza 19 nov 2016, 10:16

Lijkt me idd een leuk spel, maar ik vrees dat we momenteel met iets te weinig actieve personen hiervoor zijn. Aangezien die eerste biedronde dan redelijk snel moet komen zal je max 5 inzendingen hebben denk ik. Ik zou het zeker wel niet afschrijven en dan gewoon volgend jaar organiseren als er hier wat meer mensen zijn want met het concept is zeker niets mis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimeza 19 nov 2016, 16:26

De eerste biedronde zal zo rond 1 december plaats moeten vinden. Dan zijn we ruim op tijd klaar voor we beginnen per 1 januari lijkt mij.

Te weinig actieve leden?
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimeza 19 nov 2016, 16:44

Ja, we zijn maar met een 15 tal actieve leden momenteel tijdens het seizoen en in het tussenseizoen zijn er maar een 6 tal leden die minstens 1x per week komen kijken. Denk dat de meeste pas de laatste week van december nog eens zullen komen kijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Brain Freeze

Brain Freeze


Aantal berichten : 437
Registratiedatum : 10-09-16

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimezo 20 nov 2016, 01:33

Nouja, het is natuurlijk een poging waard. Beetje via de chat mensen optrommelen en we moeten dan wel tot een redelijk aantal kunnen komen, niet? Vind dit in potentie wel een leuk concept.
Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimezo 20 nov 2016, 15:04

Ik kan het eventueel nog wel wat verder uitleggen als dat mensen over de streep kan trekken?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mark96

Mark96


Aantal berichten : 514
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 27

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimezo 20 nov 2016, 17:29

Het snappen is niet het punt Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimewo 23 nov 2016, 12:30

Ik zou zeggen, als je het ziet zitten om te organiseren met de mogelijkheid dat er maar 6 inzendingen ofzo zijn, zeker doen. Ik zend alleszins in.
Terug naar boven Ga naar beneden
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimewo 23 nov 2016, 13:52

Ik doe hier wel aan mee, als je het organiseert. Klinkt best geinig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimewo 23 nov 2016, 14:56

Uit andere reacties begreep ik dat jullie onderling een soort chat hebben? Wellicht kan iemand daar een balletje opgooien. Ik zou wel graag van tevoren het aantal deelnemers bekend hebben omdat gebaseeerd daarop wellicht het budget kleiner moet worden (om het wat lastiger te maken). Of is zoiets niet haalbaar? Soort van inschrijving voor 1 december. En ik moet ook iemand hebben aan wie ik mijn biedingen kan sturen die dit mailtje vervolgens niet opent voordat die zijn biedingen klaar heeft
Terug naar boven Ga naar beneden
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimewo 23 nov 2016, 15:26

Klopt, we komen van een ander forum waar we al jaren koersen voorspellen, maar wilden het nu wat groter opzetten, en er is dus al een soort community dat de basis is van dit forum. Er is een skypechat, als je mij toevoegt (christian-9) kan ik je daar toevoegen. Zijn tussen de 20 en 25 mensen die actief deelnamen de afgelopen jaren, maar willen we graag groter maken.

Mocht je dus nog mensen weten, wijs ze dan zeker op dit forum.
Jij bent hier dus via het wielerflits forum terecht gekomen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Worsteman

Worsteman


Aantal berichten : 218
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 24

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimewo 23 nov 2016, 18:39

Ik zou zeker meedoen! Welkom ook trouwens.
Terug naar boven Ga naar beneden
dark-knight

dark-knight


Aantal berichten : 1317
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 24

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimedo 24 nov 2016, 17:01

Ik zend ook zeker in als je dit organiseert, gok dat je wel aan de 10 deelnemers kunt komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimezo 27 nov 2016, 20:13

Oke, als iedereen die mee wilt doen mij dan even een berichtje stuurt dan weet ik op hoeveel mensen ik kan rekenen en zal ik de spelregels er wellicht een beetje op aanpassen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimezo 27 nov 2016, 20:14

Quechua schreef:
Klopt, we komen van een ander forum waar we al jaren koersen voorspellen, maar wilden het nu wat groter opzetten, en er is dus al een soort community dat de basis is van dit forum. Er is een skypechat, als je mij toevoegt (christian-9) kan ik je daar toevoegen. Zijn tussen de 20 en 25 mensen die actief deelnamen de afgelopen jaren, maar willen we graag groter maken.

Mocht je dus nog mensen weten, wijs ze dan zeker op dit forum.
Jij bent hier dus via het wielerflits forum terecht gekomen?

Ik ben ook actief op wielerflits, maar ben hier terecht gekomen via tw gewoon. Net als de rest hier geloof ik. Ik was alleen passief op dat forum omdat het spel zelf me niet trok
Terug naar boven Ga naar beneden
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimedi 29 nov 2016, 16:50

Oke oke.

Voeg me maar even toe op skype, dan kan ik je sneller ermee in contact brengen, dit forum is op dit moment in winterslaap, daar kun je mensen activeren omdat ze er vaker zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimezo 04 dec 2016, 21:10

Oke, ik wil morgen vanaf 12u het bieden laten beginnen. Regels (van de 1e biedronde) zijn als volgt:

Je totale budget voor het hele spel is 9000 CQ punten, je team bedraagt 15 renners. Je kunt per ronde dus maximaal 9000 CQ punten bieden op maximaal 15 renners. Als je budget op is maar je nog geen 15 renners hebt, zul je voor 0-punters moeten gaan. Je stuurt mij hier per PB je boden door vanaf morgen 12u 's middags en de deadline voor de 1e ronde ligt a.s. vrijdag 9-12 om 12u 's middags ook. Aan het einde van de ronde is degene die het hoogste bod heeft gedaan op een renner (van minimaal het aantal behaalde CQ punten van 2016) de winnaar van deze renner.

Is er iemand die ik mijn boden kan opsturen erop vertrouwend dat deze persoon mijn PB niet leest voordat hij/zij zelf heeft opgestuurd?
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimewo 07 dec 2016, 12:54

Ingediend. Je team mag je dus gerust naar mij opsturen als je dat nog niet gedaan hebt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimedo 08 dec 2016, 20:44

Dit gaat niks worden ben ik bang. Helaas. Wellicht volgend seizoen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Worsteman

Worsteman


Aantal berichten : 218
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 24

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimevr 09 dec 2016, 16:54

Jammer, wilde net (beetje laat) gaan inzenden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimeza 10 dec 2016, 15:53

Er moet eerst meer leven komen in dit forum (of ik moet Skype aanmaken :p) om dit een succes te laten worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eyeofdevil

Eyeofdevil


Aantal berichten : 679
Registratiedatum : 11-09-16

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimeza 10 dec 2016, 18:21

Luuuuuuukk schreef:
Er moet eerst meer leven komen in dit forum (of ik moet Skype aanmaken :p) om dit een succes te laten worden.

Omdat het wielerseizoen is afgelopen, is het nu rustig op het forum.
Terug naar boven Ga naar beneden
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitimezo 11 dec 2016, 10:55

Maak gewoon Skype aan inderdaad:) hier is nog genoeg tijd voor toch? Ik ga nog wel indienen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





CQ - teamopbouw Empty
BerichtOnderwerp: Re: CQ - teamopbouw   CQ - teamopbouw Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
CQ - teamopbouw
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerpoules :: Wedstrijden :: Grupetto Specials :: 2017-
Ga naar: