Wielerpoules
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Grupetto: Wielerpoules voor en door wielerliefhebbers - van de Tour Down Under tot de Tour de Guangxi.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Volg ons op of voor nieuwe updates. Chatten met andere wielervolgers op Skype? Join de chat!
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Contact
Wie is er online?
Er zijn in totaal 3 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 3 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 44. Dit aantal is bereikt op di 06 feb 2018, 19:40.
Deadlines
April
3: Dwars door Vlaanderen
7: Ronde van Vlaanderen
8: Itzulia Basque Country
14: Paris-Roubaix
16: Presidential Cycling Tour of Turkey
21: Amstel Gold Race
24: La Flèche Wallonne
28: Liège-Bastogne-Liège
30: Tour de Romandie

Mei
1: Eschborn-Frankfurt
11: Giro d'Italia
12: Amgen Tour of California

Juni
9: Critérium du Dauphiné
15: Tour de Suisse

 

 Wielerpraatjes

Ga naar beneden 
+11
Mark96
glenn485
Quechua
Brain Freeze
nonkel jos
TheTourminator
Bappos
dark-knight
Agloven
Eyeofdevil
Worsteman
15 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
AuteurBericht
nonkel jos

nonkel jos


Aantal berichten : 592
Registratiedatum : 29-12-16
Woonplaats : Brussel

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimema 19 jun 2017, 01:47

De Bouhanni Box vind ik ook echt geweldig. Slaat nergens op, maar ik kijk er elke keer naar uit. Wielerminnend Vlaanderen is natuurlijk Extra Time Koers gewoon en laat ons maar gewoon zeggen dat dat van een ander niveau is. De presentator heeft niet altijd de touwtjes in handen, maar dat hoeft ook niet in een praatprogramma waarin je de tijd hebt om wat te freewheelen. Wil je het journalistiek hoogwaardig maken, moet je er wat vaker korte reportages tussen steken. Maar ik weet niet of dat mogelijk is met betrekking tot tv-rechten?
Terug naar boven Ga naar beneden
nonkel jos

nonkel jos


Aantal berichten : 592
Registratiedatum : 29-12-16
Woonplaats : Brussel

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimema 19 jun 2017, 01:49

In die laatste aflevering was het ook wel even comedy capers. Iedereen lachen met de Tiefenbachbeklimming, omdat Boogerd die zogenaamd zo noemde. Maar de berg heette ook echt zo, dat was de presentator gewoon even vergeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
dark-knight

dark-knight


Aantal berichten : 1317
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 24

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimema 19 jun 2017, 11:20

Haha, knulligheid troef daar iedere aflevering, maar ik vind het wel fijn dat ze het doen. Inhoudelijk is het toch allemaal een stuk beter dan als Mart Smeets of Herman de Schermman 's avonds de tour bespreekt. Daarbij is het natuurlijk ook fijn dat het iedere week komt en niet alleen bij grote rondes.
Inderdaad wel een minpuntje als ze over de topcompetitie gaan praten, maar er geen beelden van hebben, ik gok ten minste dat ik niet de enige ben die daar nooit naar kijkt. Overigens met alle wedstrijden mis ik beeldmateriaal, maar als ik het heb gezien is het uiteraard minder erg.
Maar dit is pas het 2e seizoen wielerflits live en daarvoor vind ik het toch heel knap: Boogerd als vaste gast, mooie studio, altijd goede en kundige gasten. Geluid e.d. kan wel nog een stuk beter, daar mogen ze van mij prioriteit van maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimema 19 jun 2017, 20:29

nonkel jos schreef:
Wielerminnend Vlaanderen is natuurlijk Extra Time Koers gewoon en laat ons maar gewoon zeggen dat dat van een ander niveau is.

Dit is volgens mij idd mijn grootste probleem waarom ik WF Live niet goed vind.
Terug naar boven Ga naar beneden
nonkel jos

nonkel jos


Aantal berichten : 592
Registratiedatum : 29-12-16
Woonplaats : Brussel

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimema 19 jun 2017, 21:58

In principe zou het ook wel eens leuk zijn om zelf zo'n tafel neer te zetten en eens een praatprogramma te maken. We hebben genoeg kenners hier die wel wat kunnen vertellen over de koers.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimedi 20 jun 2017, 08:59

Dat zou best wel leuk zijn ja!
Terug naar boven Ga naar beneden
Bappos

Bappos


Aantal berichten : 782
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 32

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimedi 20 jun 2017, 11:31

Waar ga je die tafel neerzetten?
Heel leuk idee, maar bijna niet uitvoerbaar ben ik bang.

Denk dat je het dan beter via Skype kunt doen o.i.d..
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimedi 20 jun 2017, 15:56

Ik stel voor op de vloer. Op een trap ofzo lijkt me nogal lastig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mark96

Mark96


Aantal berichten : 514
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 27

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimedi 20 jun 2017, 15:59

Brain Freeze schreef:
Heb dit seizoen ook nog alle afleveringen gekeken. Zal het er maar op houden dat het nog een programma in opbouw is. Ten opzichte van de vorige edities (met alleen Maxim en Youri wat ongemakkelijk op 2 stoelen) is het er in ieder geval sterk op vooruit gegaan. Ja, je hebt gelijk dat de presentator wat onwennig overkomt. Zal ongetwijfeld veel van wielrennen weten, maar is (nog) niet erg sterk in het soepel laten verlopen van het gesprek. Heb het idee dat hij zelf ook onder de indruk is van zijn gasten, die natuurlijk ook bijna allemaal wat groter van naam zijn. Ondanks dat alles is het soms ook wel genieten om de knulligheid van het programma te zien. Dat de presentator de naam van 1 van zijn gasten vergat bij het aankondigen afgelopen week kon bij mij wel rekenen op een glimlach.

En ook dat geforceerde item op het einde, de Bouhanni-box. Vind dat nu al cult worden.

Keek het nu even terug, wat pijnlijk om te zien zeg.

Wel opvallend dat ze best interessante gasten weten te regelen. Van dat doen ze het erg goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Brain Freeze

Brain Freeze


Aantal berichten : 437
Registratiedatum : 10-09-16

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimedi 20 jun 2017, 20:52

De uitzending van gisteren was ook weer prima te pruimen. Vind het programma beter draaien op het moment dat er niet echt veel wielrenners aan tafel zitten. Je merkt toch dat de journalisten wat beter bespraakt zijn en dat komt het programma ten goede.
Terug naar boven Ga naar beneden
nonkel jos

nonkel jos


Aantal berichten : 592
Registratiedatum : 29-12-16
Woonplaats : Brussel

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimedi 20 jun 2017, 22:31

http://www.wielerflits.nl/nieuws/267703/geen-wk-voor-spaanse-renners-die-nk-weigeren.html

Wat vinden jullie hiervan? Dit is toch een beetje overdreven? Heb je naar de supporters van het WK toe immers ook niet de plicht de sterkste selectie te sturen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Bappos

Bappos


Aantal berichten : 782
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 32

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimewo 21 jun 2017, 08:55

Als Valverde besluit niet het NK te fietsen, wordt die echt niet geweigerd bij het WK.
Daarnaast melden renners zich dan gewoon ziek/geblesseerd af voor het NK en is er weer niks aan de hand.

NK's zijn leuk, maar ik snap wel dat er toppers zijn die liever geen risico nemen om te gaan koersen vlak voor de tour de trance.
Terug naar boven Ga naar beneden
nonkel jos

nonkel jos


Aantal berichten : 592
Registratiedatum : 29-12-16
Woonplaats : Brussel

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimewo 21 jun 2017, 12:36

Bappos schreef:
Als Valverde besluit niet het NK te fietsen, wordt die echt niet geweigerd bij het WK.
Daarnaast melden renners zich dan gewoon ziek/geblesseerd af voor het NK en is er weer niks aan de hand.

NK's zijn leuk, maar ik snap wel dat er toppers zijn die liever geen risico nemen om te gaan koersen vlak voor de tour de trance.

Je kan de NK's inderdaad misschien beter op het einde van het seizoen organiseren, bij wijze van voorbereidings- of selectiekoers voor het WK. Het lijkt me ook logischer dat zo'n trui een heel seizoen lang om dezelfde schouders hangt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bappos

Bappos


Aantal berichten : 782
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 32

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimewo 21 jun 2017, 12:53

nonkel jos schreef:
Bappos schreef:
Als Valverde besluit niet het NK te fietsen, wordt die echt niet geweigerd bij het WK.
Daarnaast melden renners zich dan gewoon ziek/geblesseerd af voor het NK en is er weer niks aan de hand.

NK's zijn leuk, maar ik snap wel dat er toppers zijn die liever geen risico nemen om te gaan koersen vlak voor de tour de trance.

Je kan de NK's inderdaad misschien beter op het einde van het seizoen organiseren, bij wijze van voorbereidings- of selectiekoers voor het WK. Het lijkt me ook logischer dat zo'n trui een heel seizoen lang om dezelfde schouders hangt.

Klopt inderdaad. De logica van een trui midden in een seizoen uitgeven snap ik ook niet. Beloning dat winnaar van een NK automatisch geselecteerd is voor het WK is dan wellicht ook een mooie boost.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimewo 21 jun 2017, 12:55

Zolang Preben van Hecke geen Belgisch Kampioen meer wordt vind ik alles oke.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eyeofdevil

Eyeofdevil


Aantal berichten : 679
Registratiedatum : 11-09-16

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimewo 21 jun 2017, 19:02

Bappos schreef:


Klopt inderdaad. De logica van een trui midden in een seizoen uitgeven snap ik ook niet. Beloning dat winnaar van een NK automatisch geselecteerd is voor het WK is dan wellicht ook een mooie boost.

Denk om de trui meteen te laten zien tijdens de Tour..? Maar onhandig is het sowieso.
Terug naar boven Ga naar beneden
nonkel jos

nonkel jos


Aantal berichten : 592
Registratiedatum : 29-12-16
Woonplaats : Brussel

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimedo 22 jun 2017, 16:11

Bappos schreef:
Beloning dat winnaar van een NK automatisch geselecteerd is voor het WK is dan wellicht ook een mooie boost.

Dat zou inderdaad prachtig zijn, zo revaloriseer je de NK's opnieuw. Weg met die Chinese koersen, schuif alles een weekje op en zet de NK's meteen na de Vuelta.

Eyeofdevil schreef:
Denk om de trui meteen te laten zien tijdens de Tour..? Maar onhandig is het sowieso.

Denk niet dat ASO zoveel invloed heeft op de UCI/de nationale wielerbonden om dat te bewerkstelligen. Bovendien zie je de truien sowieso in de Tour, of ze nu in september of in juni uitgereikt worden.

Meer nog, nu worden de selecties vaak al gemaakt voor de NK's. Als Moscon straks Italiaans kampioen wordt, is die trui niet eens te zien in de Tour. Dus dat lijkt me geen argument.
Terug naar boven Ga naar beneden
nonkel jos

nonkel jos


Aantal berichten : 592
Registratiedatum : 29-12-16
Woonplaats : Brussel

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimedo 22 jun 2017, 20:27

Vanaf volgend seizoen worden grote rondes met 8 renners per team gereden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Brain Freeze

Brain Freeze


Aantal berichten : 437
Registratiedatum : 10-09-16

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimedo 22 jun 2017, 22:49

Jammer dat dit de fabel van 'kleinere teams = leukere koers' op deze manier wordt doorgezet. Deze is alleen maar in het leven gebracht door de hoeveelheid saaie Tours die we gezien hebben. Kopgroepen worden nog net zo goed gecontroleerd op deze manier waardoor we nog steeds massa's aan massasprinten gaan krijgen. Ook bergop zegt dit werkelijk waar nul komma nul. De Giro en Vuelta bewijzen toch ieder jaar opnieuw dat er ook een spannende koers met 9 man gemaakt kan worden? Het sleuren van Astana een paar jaar terug in de Giro, Movistar die steevast schaakt met vooruitgeschoven renners, allemaal dingen die tot stand komen door de beschikking tot een goed, volledig team.

Mocht het de veiligheid van de renners ten goede komen, dan juich ik het nog wel toe. Ik heb nooit in een dusdanig groot peloton gereden, dus kan niet oordelen of dit veel verschil uitmaakt. Mijn idee is echter dat je in de buik van het peloton niks merkt van 20 renners meer of minder.
Terug naar boven Ga naar beneden
nonkel jos

nonkel jos


Aantal berichten : 592
Registratiedatum : 29-12-16
Woonplaats : Brussel

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimevr 23 jun 2017, 01:50

Het voorstel is gekomen van de PCC met het idee dat een peloton uit maximaal 176 (ipv 198) renners veiliger is. Kan er zelf voor het overige niet over oordeel, om dezelfde reden als jij.

Ze gaan de komende Tour ook de mogelijkheid testen om tijdsverschillen van 3 seconden (ipv 1) aan de streep niet te laten meetellen voor het klassement. Op die manier zouden klassementsrenners tijdens massasprints rustiger naar de streep kunnen. Als de UCI dat experiment positief bevindt, wordt dat ook vanaf 2018 in grote rondes toegepast.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimeza 24 jun 2017, 09:15

http://www.wielerflits.nl/nieuws/268502/michel-wuyts-televisielandschap-gaat-niet-brutaal-veranderen.html

Heel boeiend om door te lezen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimeza 24 jun 2017, 12:02

Dank, mooi artikel glenn! Ik hoop inderdaad dat het geen ontwikkeling is die doorzet, dat Eurosport alles opkoopt.
Hoop nog jaren te genieten van José en Michel, geen idee hoe lang die door willen en kunnen maar daarna zal het wielrennen niet meer 't zelfde zijn:)

Ja, 'k weet nog in de Tour van '67 ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimeza 24 jun 2017, 12:04

glenn485 schreef:
Ik stel voor op de vloer. Op een trap ofzo lijkt me nogal lastig.

Haha, en dit is de reden dat zoiets maar beter niet gebeurt, dit gaat zo vaak cringe zijn Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Bappos

Bappos


Aantal berichten : 782
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 32

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimezo 25 jun 2017, 15:38

Jesus Herrada pakt de winst in Spanje.
Toch leuk voor iemand die bijna altijd knecht is dat hij nu hier voor zichzelf mag fietsen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitimezo 25 jun 2017, 15:50

In mijn herinnering heeft die al eerder gewonnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wielerpraatjes - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wielerpraatjes   Wielerpraatjes - Pagina 5 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wielerpraatjes
Terug naar boven 
Pagina 5 van 9Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerpoules :: Wielrennen :: Wielercafé-
Ga naar: