Wielerpoules
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Grupetto: Wielerpoules voor en door wielerliefhebbers - van de Tour Down Under tot de Tour de Guangxi.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Volg ons op of voor nieuwe updates. Chatten met andere wielervolgers op Skype? Join de chat!
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Contact
Wie is er online?
Er zijn in totaal 2 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 2 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 44. Dit aantal is bereikt op di 06 feb 2018, 19:40.
Deadlines
April
3: Dwars door Vlaanderen
7: Ronde van Vlaanderen
8: Itzulia Basque Country
14: Paris-Roubaix
16: Presidential Cycling Tour of Turkey
21: Amstel Gold Race
24: La Flèche Wallonne
28: Liège-Bastogne-Liège
30: Tour de Romandie

Mei
1: Eschborn-Frankfurt
11: Giro d'Italia
12: Amgen Tour of California

Juni
9: Critérium du Dauphiné
15: Tour de Suisse

 

 Toekomstige groterondewinnaars

Ga naar beneden 
+3
Haarlemmer
glenn485
Quechua
7 plaatsers
AuteurBericht
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

Toekomstige groterondewinnaars Empty
BerichtOnderwerp: Toekomstige groterondewinnaars   Toekomstige groterondewinnaars Icon_minitimedi 13 maa 2018, 16:23

Velen zijn genoemd als toekomstige groterondewinnaars, weinigen is het gegeven om dit daadwerkelijk waar te maken. Onder die vele genoemden zitten ook namen als Popovych, Brajkovic en Talansky, die in de vergetelheid gaan verdwijnen.

Wie gaat er in de toekomst een grote ronde winnen?

Vijf van de voor mij grootste kanshebbers om mee af te trappen:

Richie Porte is een voor de hand liggende keuze, maar is tot nu toe altijd wel weer wat tegengekomen, zij het een mindere dag, ziekte of een valpartij. De Australiër maakt nu een teleurstellende periode door, maar hij hoeft pas in de Tour goed te zijn. Ondanks de niet geweldige start is hij voor mij nog de favoriet voor Tourwinst, zeker als Froome daar niet aan de start staat.

Miguel Angel Lopez heeft een mindere tijdrit, maar geen heel slechte - daarnaast is hij simpelweg het grootste klimtalent van het moment. Dat hij in de Tirreno minder scoorde kwam doordat hij op het verkeerde moment aanviel, maar ik zie hem binnen twee jaar een grote ronde winnen.

Egan Bernal lijkt me het grootste talent op de nog iets langere termijn, hoe hij in Colombia de toppers versloeg is ongeëvenaard op die leeftijd. Laat maar komen die Colombianen!

Marc Soler heeft mij definitief overtuigd deze Parijs-Nice. Met zo'n tijdrit en zijn meer dan behoorlijke klimkwaliteiten zou hij wel eens de toekomst kunnen zijn van het Spaanse wielrennen.

Als we het toch over het Spaanse wielrennen hebben, we zouden bijna vergeten dat Mikel Landa toch echt nog geen grote ronde heeft gewonnen. In mijn ogen de sterkste klimmer afgelopen Tour, en misschien wel de grootste uitdager van Porte komende Tour.

Ik hoor graag jullie meningen, en of er ook nog Nederlandse/Belgische winnaars in de pijplijn zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Toekomstige groterondewinnaars Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstige groterondewinnaars   Toekomstige groterondewinnaars Icon_minitimedi 13 maa 2018, 19:12

Misschien een beetje heel chauvinistisch maar ik zou daar misschien wel Benoot durven bijplaatsen op voorwaarde dat dit absoluut het laatste seizoen is dat hij zich focust op die Vlaamse wedstrijden. Het is gewoon een megatalent die zonder specifieke voorbereiding nu en dan al eens meeklimt met de (sub)top. Laat die zich voorbereiden op het rondewerk en ik denk dat het mogelijk is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Haarlemmer

Haarlemmer


Aantal berichten : 1295
Registratiedatum : 04-05-17
Leeftijd : 46
Woonplaats : Mooie Noorden

Toekomstige groterondewinnaars Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstige groterondewinnaars   Toekomstige groterondewinnaars Icon_minitimewo 14 maa 2018, 11:31

Dumoulin; redelijke klimmer,uitstekend tijdrijder. Krijgt hij zijn "probleempje" onder controle, kan hij wedijveren met de wereld top?! Nadeel, er moeten genoeg TT kilometers inzitten?

Roglic; geldt beetje zelfde voor als Tom. Vraag me alleen af of rondes van een week hem niet beter zullen liggen?

Crapaz; heel erg jong nog. Soler had veel te danken aan hem afgelopen week. Zijn tijdrit gemist, berg op erg sterk

Bennet; wellicht 3 weken ook te lang? Goede tjdrit, goed bergop. Kleine ronds van een week gingen best sterk.

De Belgen hebben mijverbaasd laatste week. Wellens, Benoot. Kunnen ze dat doortrekken en/of focussen op grote rondes....
QST heeft ook weer blik talenten open getrokken. Hodeg, Cavanga, Naveaz (geen idee hoe die zich verder onwikkelen gaan)

Bij de eerder genoemde staan die er komende grote rondes wel denk ik. Mocht Bernal niet in dienst blijven rijden dan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

Toekomstige groterondewinnaars Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstige groterondewinnaars   Toekomstige groterondewinnaars Icon_minitimewo 14 maa 2018, 13:49

Ik zie in Benoot niet een GT-winnaar. Wel korte rondjes als Parijs-Nice, Ronde van Zwitserland, Ronde van Polen, dat soort rondjes. Maar hij mag me natuurlijk graag verrassen. Wel noodzakelijk dat die van ploeg wisselt.

Verder wil ik graag nog Simon & Adam Yates hier opperen, beide nog steeds zéér talentvolle renners die het echt wel aan moeten kunnen om nog eens een grote ronde op hun naam te schrijven.

Sky-bot Geraint Thomas zie ik ook nog wel in staat om een Tour de France te winnen. Lijkt mij qua parcours de beste grote ronde voor de sterke Brit.

Outsiders: Bob Jungels, Wilco Kelderman (bestaat officieel niet), David Gaudu & Esteban Chaves
Terug naar boven Ga naar beneden
Mark96

Mark96


Aantal berichten : 514
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 27

Toekomstige groterondewinnaars Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstige groterondewinnaars   Toekomstige groterondewinnaars Icon_minitimewo 14 maa 2018, 15:11

Dumoulin heeft er vorig jaar al een gewonnen Haarlemmer. Roglic en Bennett zie ik beiden nooit een grote ronde winnen. Roglic moet eerst maar eens laten zien meerdere dagen in het hooggebergte mee te kunnen.

Namen die nog niet genoemd zijn die ik best ver zie geraken:

Kwiatkowski: alleskunner en wordt een beetje ondergesneeuwd bij Sky. Maar kan net als Valverde eigenlijk alles. Daarentegen is zijn beste klassering wel 'slechts' 11e in de Tour van 2013.

Landa: al eens derde in de Giro en 'in dienst van' Froome op een seconde na het podium missen in de Tour. Een van de grote kanshebbers die nog geen ronde heeft gewonnen imo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

Toekomstige groterondewinnaars Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstige groterondewinnaars   Toekomstige groterondewinnaars Icon_minitimedi 27 maa 2018, 20:39

Pierre-Roger Latour moet hier natuurlijk bij. Zijn talent in combinatie met zijn naam, het is in de sterren geschreven.

Je mag overigens eerder genoemd gewoon noemen natuurlijk. Verwacht Kwiatkowski alleen weer niet. Gaat het altijd afleggen tegen betere tijdrijders en betere klimmers.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kees1881




Aantal berichten : 225
Registratiedatum : 14-01-18

Toekomstige groterondewinnaars Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstige groterondewinnaars   Toekomstige groterondewinnaars Icon_minitimeza 05 mei 2018, 12:00

Ik wil Schachmann graag benoemen. Een goede allrounder die mij erg doet denken aan zijn ploegmaat Jungels. Beiden groeien mogelijk uit tot rondewinnaars.
Terug naar boven Ga naar beneden
glomser




Aantal berichten : 46
Registratiedatum : 20-08-18

Toekomstige groterondewinnaars Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstige groterondewinnaars   Toekomstige groterondewinnaars Icon_minitimema 03 dec 2018, 21:52

Tao Geoghegan Hart en Pavel Sivakov hebben het ook in zich om in de toekomst een grote ronde op hun naam te schrijven. Bij Sky zijn ze vooral knecht, maar wel van grote waarde voor hun kopmannen.

Van de Nederlanders lijkt Sam Oomen een goede kans te maken. Is nu al een meesterknecht voor Dumoulin en kan toch redelijk tijdrijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Toekomstige groterondewinnaars Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstige groterondewinnaars   Toekomstige groterondewinnaars Icon_minitimedi 01 jan 2019, 12:54

Kan iemand van de jonge talenten dit jaar al meedoen voor een grote ronde of zullen ze gewonnen worden door Thomas, Froome, Dumoulin of Yates?
Terug naar boven Ga naar beneden
glomser




Aantal berichten : 46
Registratiedatum : 20-08-18

Toekomstige groterondewinnaars Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstige groterondewinnaars   Toekomstige groterondewinnaars Icon_minitimedi 01 jan 2019, 15:49

Mannen als Bernal, MA Lopez en Mas komen dichtbij. Die zouden wel eens podium kunnen gaan rijden dit jaar, maar of ze al een ronde kunnen winnen is lastig.

Als potentiële winnaars in de toekomst zie ik naast Bernal, Lopez en Enric Mas ook kansen voor Moscon en zeker voor Pogacar. Maar ook Mäder, Sosa en de Sky jonkies Sivakov en Hart en in mindere mate Dunbar kunnen ver komen. En wellicht groeien Mohoric en Oomen nog een stuk door.  Voor de Fransen is het hopen dat Latour en Gaudu nog een stap kunnen maken. Of wellicht een Champoussin.  

Verder zou ik het voor de Nederlanders leuk vinden als ook Tolhoek of Arensman tot een goede ronderenner kan uitgroeien en voor de Belgen is die hoop gevestigd op Benoot.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

Toekomstige groterondewinnaars Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstige groterondewinnaars   Toekomstige groterondewinnaars Icon_minitimewo 02 jan 2019, 17:59

Naar Pogacar ben ik ook heel benieuwd. Wel zonde dat hij voor UAE heeft gekozen, heb niet het gevoel dat dat de beste ploeg is voor jonge talenten.

Bij België is de grootste kanshebber op rondewinst Evenepoel denk ik, al blijft dat afwachten wat hij bij de profs kan. Ben eigenlijk benieuwd of hij een versnelling heeft. Bij de junioren was het genoeg om even tempo te rijden en hij reed ze er wel af. Bij de junioren rijdt je tegen de beste van die 2 jaar leeftijdscategorie. Bij de profs rijdt je tegen de beste van die beste van 15 jaar ver, groot verschil.
Terug naar boven Ga naar beneden
glomser




Aantal berichten : 46
Registratiedatum : 20-08-18

Toekomstige groterondewinnaars Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstige groterondewinnaars   Toekomstige groterondewinnaars Icon_minitimewo 02 jan 2019, 21:15

Evenepoel is eigenlijk nog nooit getest. Wellicht dat ik hem daarom nog niet heb genoemd. Zie in hem juist een nieuwe Gilbert of Van Avermaet die elke klassieker zou kunnen winnen. Is volgens mij een explosief mannetje die de heuvels goed verteerd, maar weet dus niet hoe hij rijdt in het hooggebergte en klimmen van meer dan 15 kilometer...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Toekomstige groterondewinnaars Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstige groterondewinnaars   Toekomstige groterondewinnaars Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Toekomstige groterondewinnaars
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerpoules :: Wielrennen :: Wielercafé-
Ga naar: