Wielerpoules
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Grupetto: Wielerpoules voor en door wielerliefhebbers - van de Tour Down Under tot de Tour de Guangxi.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Volg ons op of voor nieuwe updates. Chatten met andere wielervolgers op Skype? Join de chat!
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Contact
Wie is er online?
Er zijn in totaal 3 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 3 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 44. Dit aantal is bereikt op di 06 feb 2018, 19:40.
Deadlines
April
3: Dwars door Vlaanderen
7: Ronde van Vlaanderen
8: Itzulia Basque Country
14: Paris-Roubaix
16: Presidential Cycling Tour of Turkey
21: Amstel Gold Race
24: La Flèche Wallonne
28: Liège-Bastogne-Liège
30: Tour de Romandie

Mei
1: Eschborn-Frankfurt
11: Giro d'Italia
12: Amgen Tour of California

Juni
9: Critérium du Dauphiné
15: Tour de Suisse

 

 LottoNL Jumbo

Ga naar beneden 
+5
Quechua
Brain Freeze
Worsteman
dark-knight
Bappos
9 plaatsers
AuteurBericht
Bappos

Bappos


Aantal berichten : 782
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 32

LottoNL Jumbo Empty
BerichtOnderwerp: LottoNL Jumbo   LottoNL Jumbo Icon_minitimezo 18 sep 2016, 10:17

Om dan toch ook het eerste Nederlandse onderwerp te maken en wat Wielerflits-gasten te lokken!!!!

Als ik kijk naar de transfers die momenteel gedaan zijn:

OUT:
Mike Teunissen - Groot talent met veel mogelijkheden
Sep Vanmarcke - Kanshebber op klassiekers
Wilco Kelderman - In potentie beste ronderenner van LottoNL

Wat halen ze ervoor terug? Uiteraard goede talenten als Olivier en Tolhoek, goede sprinter met Lobato, goede helper met Van den Broeck, Lars Boom iemand die goed kan pieken. Alleen momenteel leveren ze veel kwaliteit in. Vanmarcke staat er altijd, Boom is toch zeer wisselvallig. Kelderman is een veel grotere renner dan Van den Broeck en Clement samen.
Al met al heeft Hofland ook nog geen contractverlenging getekend.

LottoNL moet in mijn ogen nog aan de bak.
Terug naar boven Ga naar beneden
dark-knight

dark-knight


Aantal berichten : 1317
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 24

LottoNL Jumbo Empty
BerichtOnderwerp: Re: LottoNL Jumbo   LottoNL Jumbo Icon_minitimezo 18 sep 2016, 11:41

Hofland krijgt ook geen contractverlenging, meen ik ten minste op wielerflits te hebben gelezen.
Toch vind ik wel dat ze het goed doen hoor, met van den Broeck en Clement heb je gewoon 2 broodnodige knechten binnen, want met Battaglin alleen kom je niet ver. Lobato zorgt normaal gewoon voor meer overwinningen dan Hofland. Daarbij denk ik dat je beter een renner kan hebben die kan pieken en daarmee 1/2 overwinningen per jaar pakt, dan iemand die het hele voorjaar goed rijdt, maar nooit wint (oke Vanmarcke won in de ZLM-tour, maar over het algemeen zie ik Boom toch meer winnen in een jaar als hij 100% kopman is).

Al bij al gewoon sterk werk van LottoNL imo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bappos

Bappos


Aantal berichten : 782
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 32

LottoNL Jumbo Empty
BerichtOnderwerp: Re: LottoNL Jumbo   LottoNL Jumbo Icon_minitimezo 18 sep 2016, 11:54

dark-knight schreef:
Hofland krijgt ook geen contractverlenging, meen ik ten minste op wielerflits te hebben gelezen.
Toch vind ik wel dat ze het goed doen hoor, met van den Broeck en Clement heb je gewoon 2 broodnodige knechten binnen, want met Battaglin alleen kom je niet ver. Lobato zorgt normaal gewoon voor meer overwinningen dan Hofland. Daarbij denk ik dat je beter een renner kan hebben die kan pieken en daarmee 1/2 overwinningen per jaar pakt, dan iemand die het hele voorjaar goed rijdt, maar nooit wint (oke Vanmarcke won in de ZLM-tour, maar over het algemeen zie ik Boom toch meer winnen in een jaar als hij 100% kopman is).

Al bij al gewoon sterk werk van LottoNL imo.

2 knechten binnen uiteraard, maar er gaat een winnaar voor weg.

Verder Vanmarcke 2de in Gent-Wevelgem, 3de in Ronde van Vlaanderen, 4de in Parijs-Roubaix. Goed in de grote 3 koersen.
Boom gaat voor 2-3 ritten in een jaar, Vanmarcke wilt altijd winnen. Je gaat mij toch niet vertellen dat je Boom een betere renner dan Vanmarcke vindt? Dat is wel heel chauvinistisch.

Terug naar boven Ga naar beneden
dark-knight

dark-knight


Aantal berichten : 1317
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 24

LottoNL Jumbo Empty
BerichtOnderwerp: Re: LottoNL Jumbo   LottoNL Jumbo Icon_minitimezo 18 sep 2016, 12:13

Zoals ik al zei, Vanmarcke is beter en constanter, maar hoeveel overwinningen haalt Vanmarcke binnen? Al die ereplaatsen zijn mooi, maar als het puur om overwinningen gaat, denk ik dat Boom er meer wint, als hij voor de volle 100% kopman is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bappos

Bappos


Aantal berichten : 782
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 32

LottoNL Jumbo Empty
BerichtOnderwerp: Re: LottoNL Jumbo   LottoNL Jumbo Icon_minitimezo 18 sep 2016, 12:18

dark-knight schreef:
Zoals ik al zei, Vanmarcke is beter en constanter, maar hoeveel overwinningen haalt Vanmarcke binnen? Al die ereplaatsen zijn mooi, maar als het puur om overwinningen gaat, denk ik dat Boom er meer wint, als hij voor de volle 100% kopman is.

Je kan toch niet een ereplaats in een monument vergelijken met een overwinning van Boom in de eneco tour oid?

Je kijkt teveel naar overwinningen (die Boom ook niet heeft in een jaar). Vanmarcke is sneller dan Boom, heeft een grotere kans op een klassieker en is jonger. Boom is een kanshebber op een overwinning in een klassieker, Vanmarcke is een topfavoriet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Worsteman

Worsteman


Aantal berichten : 218
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 24

LottoNL Jumbo Empty
BerichtOnderwerp: Re: LottoNL Jumbo   LottoNL Jumbo Icon_minitimezo 18 sep 2016, 12:45

Boom is toch eigenlijk alleen in PR een echte kanshebber? Als hij daar niet ziek is en als kopman start, maakt hij echt wel kans.

Verder gaat heel veel afhangen van Kruiswijk in de Giro, daar zijn nu de opofferingen voor gemaakt. Voor hem staat er nu een klimtrein. Ook heeft hij volgens mij een duur contract gekregen, waardoor anderen misschien gedwongen weg moesten. Mocht hij vallen/ziek worden ofzo, wordt het een heel moeizaam seizoen voor LottoNL.

Ik kijk vooral uit naar Groenewegen en Gesink in de Tour. Groenwegen kan nog een pak sterker worden en in een ontregelde sprint misschien gaan winnen (hoopvolle gedachte). Gesink herontdekt zichzelf hopelijk als rittekaper en pakt een mooie rit. Dat was al genieten deze Vuelta!
Terug naar boven Ga naar beneden
Brain Freeze

Brain Freeze


Aantal berichten : 437
Registratiedatum : 10-09-16

LottoNL Jumbo Empty
BerichtOnderwerp: Re: LottoNL Jumbo   LottoNL Jumbo Icon_minitimezo 18 sep 2016, 14:22

Ik heb het volgens mij al eens een keer eerder ergens gezegd, maar ik denk dat Lotto vooral ook de intentie heeft om op termijn Groenewegen uit te spelen in klassiekers. Die verteert de kasseien ook prima en heeft natuurlijk met zijn snelheid een enorm wapen. Boom is natuurlijk een prima alternatief voor de komende 1 a 2 jaar om ook wat mooie ereplaatsen te behalen. Vanmarcke was qua budget gezien gewoon onhoudbaar geworden.

Om het vertrek van Hofland ben ik ook niet heel rouwig. Ondanks dat Hofland de heuvels wel wat beter verteert dan Groenewegen, had ik toch het gevoel dat die in dezelfde koersen hadden kunnen scoren en elkaar dus eigenlijk in de weg zaten. Lobato heeft toch nog net wat een zwaardere koers nodig en daarom denk ik dat hij het team beter kan aanvullen.

Wel is het natuurlijk jammer dat Kelderman vertrokken is. Zeker in de lijn der gedachte dat ze een sterker klimteam wilden. Denk dat er nog voldoende mogelijkheden voor hem hadden gelegen om een mooi seizoen te rijden. Maar goed, als hij die kans ook bij giant kan krijgen, is het misschien alleen maar goed voor zijn ontwikkeling. Dat zien we dan wel weer.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

LottoNL Jumbo Empty
BerichtOnderwerp: Re: LottoNL Jumbo   LottoNL Jumbo Icon_minitimezo 18 sep 2016, 14:32

Hofland had wel contractverlenging aangeboden gekregen, hij koos enkel het aanbod van Lotto Soudal. Ik vind LottoNL weldegelijk verzwakt. Je bent Kelderman, Hofland en Vanmarcke kwijt en haalt er Boom, Lobato en knechten voor terug. Je kan van Kelderman, Hofland en Vanmarcke zeggen wat je wilt, maar ze zorgden wel het hele jaar door voor ereplaatsen. Nu heb je 5 'kopmannen', Gesink, Kruijswijk, Lobato, Boom en Groenewegen. 4(!) daarvan zijn mannen die je in 1 a 2 periodes in een jaar ziet, voor de rest zijn ze onzichtbaar. Je hebt enkel Groenewegen die het hele jaar door kan presteren. Wat ben je dan met al die knechten? Ik als supporter zou liever een type Kelderman hebben die je ook nu en dan nog eens ziet presteren in de voorbereidingsrondjes en heuvelklassiekers dan iemand als Kruijswijk, die dan misschien een hogere plaats haalt in de Giro maar je voor de rest van het jaar niet ziet. Dat vind ik persoonlijk ontzettend zonde van het budget. Nu voorspel ik heel veel koersen waar je TLJ gewoon niet ziet omdat de kopmannen gewoon nog niet goed genoeg zijn en ze dan ook totaal niet kunnen presteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Quechua

Quechua


Aantal berichten : 680
Registratiedatum : 11-09-16
Leeftijd : 30
Woonplaats : Rotterdam

LottoNL Jumbo Empty
BerichtOnderwerp: Re: LottoNL Jumbo   LottoNL Jumbo Icon_minitimema 19 sep 2016, 15:05

Lobato is nog wel iemand die het hele jaar kan presteren hoor.
Eigenlijk een ideale aankoop, als je hem uitspeelt in de Vuelta volgend jaar is die al geslaagd, in het veld van dit jaar had hij als een Felline tekeer kunnen gaan, al is hij een iets mindere klimmer en iets betere sprinter. Gaat ook in het voorjaar wel zijn overwinningen pakken, goede aankoop.

Daarnaast heeft Gesink gewoon heel vaak problemen gehad, als die een heel jaar van pech bespaart blijft schat ik hem net zo hoog in als Kruijswijk. En Gesink wilde nog wel eens uithalen in voorbereidingsrondjes hoor.

Ik weet het niet zo goed met Kelderman, het talent lijkt er maar niet uit te komen, en het is echt iemand die snel het koppie laat hangen en weinig uitstraling heeft. Nu zal ik niet zeggen dat Mollema, Gesink, Kruijswijk en Poels wel uitstraling hebben - die zijn er opvallend weinig in Nederland - maar met de mentaliteit zit het tenminste goed. Ik had misschien wel dezelfde keuze gemaakt, het is een risico maar met inzetten op Kruijswijk, Gesink en Groenewegen heb je meer garantie op succes.

Als Vanmarcke dit jaar eindelijk zijn grote overwinning pakt ga ik wel balen dat dat niet in het shirtje van Lotto is. In principe was dat de beste renner van Lotto, maar ook die won dus niet. :p

Grootste probleem is dat de knechten van Lotto ook gewoon niets kunnen over het algemeen. Tankink, Bouwman, Castelijns, Leezer, Tolhoek, Roosen, Vermeulen, Wagner, Wynants... je zult ze nooit een overwinning zien boeken of zelfs maar vooraan zien in een uitslag. En dat geldt voor nog heel veel renners in mindere mate. Budgetprobleem of is het ook slechte scouting?
Terug naar boven Ga naar beneden
Bappos

Bappos


Aantal berichten : 782
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 32

LottoNL Jumbo Empty
BerichtOnderwerp: Re: LottoNL Jumbo   LottoNL Jumbo Icon_minitimema 19 sep 2016, 19:52

Alternatieven vallen vaak inderdaad weg als de kopman wegvalt.
Naast de kopmannen loopt er gewoon niks rond wat een rit kan pakken. Leuk bijvoorbeeld dat Bennett een paar keer in de aanval is geweest, maar enige schijn van kans heb ik hem niet zien hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
glenn485

glenn485


Aantal berichten : 1309
Registratiedatum : 10-09-16
Leeftijd : 31

LottoNL Jumbo Empty
BerichtOnderwerp: Re: LottoNL Jumbo   LottoNL Jumbo Icon_minitimevr 14 okt 2016, 12:14

Grondahl echt heel goede aankoop. Slimme zet van TLJ, beter versie van Hofland wordt dat denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eyeofdevil

Eyeofdevil


Aantal berichten : 679
Registratiedatum : 11-09-16

LottoNL Jumbo Empty
BerichtOnderwerp: Re: LottoNL Jumbo   LottoNL Jumbo Icon_minitimevr 14 okt 2016, 19:37

glenn485 schreef:
Grondahl echt heel goede aankoop. Slimme zet van TLJ, beter versie van Hofland wordt dat denk ik.

Wat wil Hofland eigenlijk bij Lotto-seodal doen dan? Daar hebben ze in ieder geval betere renners dan hij, die voor overwinningen kunnen gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Luuuuuuukk




Aantal berichten : 1066
Registratiedatum : 13-11-16
Leeftijd : 31

LottoNL Jumbo Empty
BerichtOnderwerp: Re: LottoNL Jumbo   LottoNL Jumbo Icon_minitimeza 23 dec 2017, 15:03

Waar vorig jaar de betere renners (in potentie) weg gingen, heeft LottoNL-Jumbo nu zelfs kunnen verlengen met toppers Groenewegen en Roglic. Ben hier echt zeer verbaasd over. Wel erg jammer dat Campenaerts weg is gegaan
Terug naar boven Ga naar beneden
Haarlemmer

Haarlemmer


Aantal berichten : 1295
Registratiedatum : 04-05-17
Leeftijd : 46
Woonplaats : Mooie Noorden

LottoNL Jumbo Empty
BerichtOnderwerp: Re: LottoNL Jumbo   LottoNL Jumbo Icon_minitimedi 26 dec 2017, 18:10

En nieuwe talenten en goede renners erbij.
Althans, in potentie
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





LottoNL Jumbo Empty
BerichtOnderwerp: Re: LottoNL Jumbo   LottoNL Jumbo Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
LottoNL Jumbo
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wielerpoules :: Wielrennen :: Wielercafé-
Ga naar: